polski kolagen, natywny kolagen, marka Laudine™
1985
Chemicy Laboratorium Spółdzielczości Rybackich w Gdyni: Mieczysław Skrodzki, Antoni Michniewicz i Henryk Kujawa: dokonują pierwszej w dziejach efektywnej ekstrakcji kolagenu pozyskanego bezpośrednio ze skóry rybiej, który „przeskakuje” do roztworu wodnego, nie tracąc konformacji potrójnej helisy, właściwej wyłącznie białkom w organizmach żyjących.
1986
Wyżej wymienieni składają w Urzędzie Patentowym Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej wniosek o ochronę prawną sposobu wytwarzania wodnego roztworu kolagenu. Uzyskanemu hydratowi kolagenu brakuje formy gotowego produktu kosmetycznego.
1987
Wniosek patentowy zespołu Skrodzkiego zostaje opublikowany bez zastrzeżeń, jednak występuje brak zainteresowania tematem ze strony inwestorów czy firm kosmetycznych.
Kolagen Gdynian ma stabilność temperaturową do 15°C.
1991
Temat rybiego kolagenu wraca do placówek badawczych przy gdańskich uczelniach. Najpierw na Politechnikę Gdańską. Wszelkie prace wyprzedza jednak ciągle inżynier Skrodzki, który otrzymuje niebawem kolejny patent (nr 167114) na sposób pozyskiwania kolagenu z elastyną.
1995
Zespół uniwersytecki dopracowuje metodę filtracji hydratu kolagenowego poprzez sita jedwabne. Powstaje pierwszy „dokończony” kolagen, traktowany wówczas jeszcze wyłącznie jako półprodukt o szerokich możliwościach zastosowania. Jego stabilność temperaturowa to 15-16°C.
1997
Międzynarodowy patent (nr W095/17428) na pozyskiwanie kolagenu ze skór rybich uzyskuje dr Lapine, twórca Francuskiego Stowarzyszenia Farmaceutów i Biochemików. Patent ten jest własnością firmy Collin i chroni prawnie metodę Lapine'a do 2011 roku. Kolagen Francuzów pozyskano z włókniny skórnej tuńczyka i soli. Nie jest on, w odróżnieniu od kolagenu polskiego, rozpuszczalny w wodzie. Trochę historii Nie zachowuje też struktury trój spiralnej. Jest to Kolagen wyższorzędowy, wielkocząsteczkowy. Nie jest biologicznie aktywny, ani transdermalny. Nie despiralizuje się pod wpływem temperatury, bo nie ma struktury spiralnej. W krajach zachodnich istnieją różne produkty definiowane, jako „Kolagen rybi”, albo „Kolagen morski”. Wywodzą się one właśnie z patentu Lapine'a. Bywają mylone z polskim, rybim hydratem tropokolagenu.
1999
W zagranicznym piśmiennictwie naukowym pojawiają się pierwsze wzmianki bardzo pochlebne dla polskiego, rybiego kolagenu. Podkreśla się to, że jest on pochodzenia rybiego, a nie bydlęcego oraz to, że jest niskorzędowy, rozpuszczalny w wodzie, zachowujący strukturę helikalną, a w związku z tym może być aktywny biologicznie i transdermalny. Trochę historii 2003 Burzliwy rok w historii polskiego, rybiego kolagenu. Andrzej Frydrychowski, Tomasz Górecki, Urszula i Rafał Tomczakowie tworzą nową markę - Kolagen Beauty Line. Produkt ich jest stabilny do 15°C, ale już niebawem do 20°C. Odkrywają też sposób na skuteczną dystrybucję. Budują sieć wielopoziomowego marketingu bezpośredniego.
2005
Powstająca sieć dystrybucyjna Colway rozwija się lawinowo. Powstają przedstawicielstwa w innych krajach. Sukces odnoszą w Czechach, we Włoszech i na Ukrainie. Rocznicowy meeting Colway skupia ponad 1200 uczestników. Obroty miesięczne przekraczają 12.000 opakowań i milion dolarów. Jest to okres, w którym na spotkania informacyjne o Kolagenie Naturalnym w całym kraju przychodzą setki osób. W rezultacie do Sieci przystąpiło blisko 40.000 kandydatów do dystrybucji i zakupów z rabatem.
2007
Dla firm wytwarzających i dystrybuujących wyroby kolagenowe jest to rok stabilizacji i przeważnie powolnego wzrostu. Kto sprzedawał 500 opakowań/mc - ten sprzedaje 600. A kto 15 000/mc - ten sprzedaje 16 000. Sieć Colway już w pierwszym kwartale sprzedaje swój historycznie półmilionowy produkt.
2010
Powstaje firma LAUDINE Spółka z o.o., która od samego początku skupia się nad jakością i unikalnością swoich produktów. Po wielu próbach i testach zaczyna produkcję naturalnego kolagenu pochodzenia rybiego, którego właściwości potwierdza szeregiem atestów i certyfikatów. Produkty LAUDINE wyróżniają się spośród konkurencji doskonałym wchłanianiem, delikatnym zapachem i doskonałymi właściwościami kosmetycznymi.
2011
Laudine wprowadza do sprzedaży gamę produktów kolagenowych w trzech kategoriach pielęgnacji: FACE, BODY oraz HAIR & NAILS. LAUDINE „uwalnia” rynek z sieci MLM i rozpoczyna współpracę z sieciami handlowymi, drogeriami, dystrybutorami, producentami kosmetyków i klientami końcowymi. Produkty kolagenowe są od tego momentu dostępne dla każdego klienta!
2012
Laudine rozpoczyna swoją ekspansję na kraje Unii Europejskiej i rynki Wschodnie. Uwolnienie rynku z sieci MLM pozwala firmie LAUDINE na obniżenie cen końcowych, co uatrakcyjnia ofertę dla mniej zamożnych klientów i powoduje coraz większe zainteresowanie tego typu produktami. Kolagen staje się coraz bardziej znany i doceniany.
2016-2019
Wieloletni dystrybutor kolagenu wiodących firm – firma Abapol odkupuje materiały i sprzęt oraz wszelkie wartości niematerialne i prawne od Laudine sp z o.o. Od tej chwili następuje koncentracja sprzedaży na dynamicznych i obiecujących rynkach daleko-wschodnich, gdzie polski kolagen Laudine™ jest doceniony zdobywa ogromną popularność
2019
Pandemia nie ominęła kolagenu Laudine, czasowy zakaz eksportu powoduje spowolnienie działań sprzedażowych
2021
Przetrwaliśmy pandemię, a stale poszerzające się grono polskich „wiernych” Klientów dało nam wiele do myślenia. Jednak zaniedbaliśmy nasz polski rynek. Naprawiamy to, bo Laudine™ sam się broni !